5 kroků k pleti bez akné

27. 2. 2018
Akné nezanikne pouze vyřešením pupínků na povrchu. Aby zmizelo nadobro, musíme na to jít trošku jinak. Pokud se akné objeví znovu, zpozorněte. Není to jen estetický problém – tělo vám ukazuje, že je „něco“ špatně. Může za to i nerovnováha – stres – únava – špatná strava. Co se děje na kůži (pupínky, flíčky), je odrazem vnitřního prostředí. Které orgány posílit a jak tělu pomoct, aby se srovnalo?
 
Akné a problematická pleť

Neschovávejte se! Akné je řešitelné. Jen je potřeba o něm vědět více

 

1. Posílení trávení

Střeva jsou jedním z nejdůležitějších orgánů našeho těla. Nacházejí se tam dvě třetiny imunitního systému a počet bakterií, které v nich žijí, je vyšší než celkový počet buněk v těle. Pokud dojde k nerovnováze ve střevech, projeví se to také výskytem akné. Dochází k tomu například vlivem stresu, špatné stravy nebo při užívání antibiotik. Buňky ve střevech se naštěstí rychle obnovují a můžete svá střeva hodit do pohody. Omezte průmyslově zpracované potraviny, zaměřte se na probiotika a fermentované potraviny.
 
A poradíme vám, jak začít jednoduše – snídaní. Místo pečiva nebo jogurtu zkuste fermentované vločky. Doporučuje je Hanka Zemanová, která se zabývá stravou a biopotravinami. Tím, že necháte vločky kvasit přes noc, vzniknou cenné laktobacily, které posilují střeva a imunitní systém. 
 

Recept na snídaňové fermentované vločky

  • 5 lžic jemných ovesných vloček
  • 2 lžíce rozinek
  • 2 lžíce semínek (loupané konopné semínko, slunečnice, dýně nebo sezam)
  • 1 lžička lněného semínka (drceného) hrstička vlašských ořechů (příp. mandle)
Všechny ingredience dejte do misky, zalijte vodou, přikryjte talířem a nechejte takto přes noc. Ráno si je můžete dochutit medem nebo javorovým sirupem.
 

2. Regenerace a posílení jater

 
Játra jsou chemickou továrnou celého organismu. Každý okamžik zde proběhne kolem 5600 chemických reakcí. Abyste je posílili, zařaďte do svého jídelníčku luštěniny, rýži, jáhly, pohanku a vařenou zeleninu. Zvyšte příjem vitaminu B, který játra potřebují k metabolizaci hormonů. Pomáhá také pití pampeliškového čaje a samozřejmě omezení alkoholu! Zkuste to bez něj alespoň 30 dní.
 

 Když každé ráno vypijete skleničku horké vody s citronem, nastartujete své trávení a podpoříte funkci jater. 

 

3. Vyčištění a regenerace ledvin

Zdravé ledviny udržují v rovnováze celý organismus. Když nefungují správně, hromadí se v krvi odpadové látky, které měly být odstraněny. Pomůžete jim tak, že se budete vyhýbat umělým dochucovadlům, omezíte spotřebu bílkovin, červeného masa a smažených jídel, ale také kávy, černého čaje, kakaa a čokolády. Do jídelníčku naopak přidejte kvalitní celozrnné pečivo, rýži, vařenou zeleninu.
 

 Nezapomeňte na pitný režim. 2,5 – 3 l čisté vody za den jsou pro celý organismus velmi důležité. 

 
 

4. Správné stravování

Jak už vyplývá z předchozích bodů, správné stravování je alfou a omegou všeho. Shrňme si, jak nastartovat správné stravovací návyky:
  • omezte příjem cukrů a uhlovodanů (bílé pečivo a těstoviny), omezte také sladkosti a čokoládu,
  • zvyšte konzumaci zeleniny, ovoce, kvalitního masa a ryb,
  • zvyšte příjem Omega-3 mastných kyselin – konopný olej, chia semínka, vlašské ořechy, dýňová semínka,
  • přidejte do jídelníčku brokolici, kapustu, kedlubny, špenát, listovou zeleninu a citrusy,
  • pijte dostatečné množství vody,
  • vyhněte se alkoholu, kofeinu a cigaretám.

5. Odbourání stresu

Myslíte si, že poslední bod bude složitý? Stres v práci, doma, nic nestíháte... Naopak. Stačí každý den zařadit alespoň trošku pohybu a stres bude pryč. Nejspíše si právě říkáte, že to nejde, ale vyvedeme vás z omylu. Jak na to, když vlastně nic nestíháte? Zkuste každý den vstát o 15 minut dříve a zacvičit si jógu – stačí obyčejný pozdrav slunci. První dny to bude těžké, ale uvidíte, že po týdnu se vám bude vstávat lépe. Budete mít více energie, lépe spát a stres zvládat mnohem lépe. A stojí za to to vyzkoušet.
 
Jedním z nejdůležitějších vitaminů pro pleť je vitamín D, který získáváme i ze sluníčka. Slunce a světlo ovlivňuje naši náladu a vylučování endorfinu a serotoninu. Proto je hlavně teď, v zimě, důležité ho získat z potravin nebo potravinových doplňků.
 
Smějte se a zaměřte se na to, aby vaše první myšlenka po probuzení byla pozitivní. Nejprve o tom budete muset přemýšlet a trénovat – ale mozek si to časem zapamatuje. Říká se, že když to budete praktikovat 21 dní vkuse, stane se z toho zvyk.
Když budete dodržovat správné stravování, cvičit, dobře spát a smát se, k tomu se každý večer budete odličovat a umývat si obličej ráno i večer čistou vlažnou vodou a používat přírodní kosmetiku, uvidíte, že pleť bude čistší, krásnější a bez akné. 
Nám to pomáhá. Ale znáte to – každá jsme jedinečná a i účinky přírodní kosmetiky se u každé můžou lišit. Jestli vám něco nefunguje, jak má nebo si s péčí o pleť stále nevíte rady, napište nám na Facebook nebo se poraďte ve facebookové skupině Jsem Ladybio

Co z přírodní kosmetiky pomáhá na akné a problematickou pleť?

Autorka článku

 tereza cviklová








 
Terezka
 
Píšu častěji, než mluvím. Většinou mě najdete s otevřeným notebookem, kde textuju weby, dávám do kupy články nebo tvořím popisky. Když zrovna nepíšu, potkáte mě třeba venku se psem – mojí bílou chlupatou koulí Cherie, válet se v parku s knížkou nebo běhat v Čimičáku, kde věčně začínám trénovat na půlmaraton. A věřím, že do deseti let ho i zaběhnu. :-)
 
Mezi moje srdcovky patří růžová voda Balm BalmAkamuti bambucké máslo nebo šampony Urtekram. Jo a taky menstruační kalíšek – jestli jste ho ještě nezkoušela, rozhodně stojí za to.
 
V Ladybio týmu jsem od jara 2018.